birželis 2025
P A T K P Š S
     
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
Pamokų laikas

1. 8.00 - 8.45
2. 8.50 - 9.35
3. 9.45 - 10.30
4. 10.50 - 11.35
5. 11.55 - 12.40
6. 12.50 - 13.35
7. 13.45 - 14.30

Archyvai

 

         2015-ieji paskelbti Etnografinių regionų metais. Ko gero, Lietuvos Respublikos Seimas taip pasielgė neatsitiktinai. Juk kiekvienam iš mūsų turi būti be galo svarbu puoselėti Lietuvos etnografinių regionų savitą kultūrą.
         Dzūkija, Suvalkija, Aukštaitija, Žemaitija, Mažoji Lietuva – penki Lietuvos regionai. Nors ir nedidelė ta mūsų Lietuva, tačiau ji visa mūsų. Neatsitiktinai pirmoji etninės kultūros savaitės diena buvo skirta Lietuvos regionams. Ig ir II g klasių mokiniai apie kiekvieną regioną paruošė pristatymus. Ig klasės mokiniai papasakojo, koks dirvožemis, klimatas, vietovės būdingos Dzūkijai, Suvalkijai, Aukštaitijai, Žemaitijai, Mažajai Lietuvai, o IIg klasės mokiniai aptarė aprangą, namus, patiekalus bei tarmių ypatybes. Pamokai artėjant į pabaigą, mokinių laukė žinių patikrinimas. Etninės kultūros ir geografijos mokytojos paruošė kryžiažodį, kurį išspręsti turėjo visos pamokoje dalyvavusios klasės. Geriausiai, kaip ir buvo tikėtasi, sekėsi Ig ir IIg klasių mokiniams.
               Antrą etninės kultūros savaitės dieną Ig klasės mokiniai ilgosios pertraukos metu visų klasių mokinius kvietė į aktų salę žaisti. Ne paslaptis, kad žaisdami patiriame malonumą, jie praskaidrina nuotaiką, o kartais padeda bendrauti. Šįsyk Ig klasės mokiniai dalį vaikų mokė, o kitiems tik priminė, kaip reikia žaisti lietuvių liaudies žaidimą „Jurgeli, meistreli, mokyk savo vaikus…“ Nei vienas žaidimo dalyvis nepasimetė, pakviestas į ratelio vidurį, tačiau linksmiausia buvo stebėti pačių mažiausių pasirodymus, kadangi tą dieną mažiausi buvo patys drąsiausi.
              Jau pirmąją etninės kultūros savaitės dieną IIg klasės mokiniai mums priminė, kad kiekvienas regionas išsiskiria ne tik apranga, patiekalais, bet ir tarmės ypatybėmis, todėl ketvirtadienį kiekvienos pertraukos metu skambėjo įvairūs tarmiški tekstai. Dieveniškių miestelio gyventojai – Dzūkijos regiono atstovai, todėl pirmosios pertraukos metu skambėjo dzūkiški pasakojamieji tekstai bei dainos. Per kitas pertraukas mokiniai išgirdo suvalkietiškai, aukštaitiškai ir žemaitiškai skambančių dainų bei tekstų.
              Paskutinę etninės kultūros savaitės dieną buvo nuspręsta organizuoti ne mokykloje, o Dieveniškių istoriniame regioniniame parke. Šio parko kultūrologė Irutė Eidukienė nuo pat ryto plušėjo mokydama 8 ir Ig klasės mokinius vyti juostas kaladėlėmis. Vaikams buvo ne kartą akcentuojama, kad, atliekant šį darbą, be galo svarbus kruopštumas ir atidumas, mat suklydus darbas gali būti sugadintas nepataisomai. Žinoma, trijų valandų neužteko net patiems kruopščiausiems, todėl dalis mokinių pabaigti vyti juostą nusprendė namuose.
              Į Dieveniškių istorinį regioninį parką atvykę 6 ir 7 klasių mokiniai turėjo kitokios veiklos. Kultūrologė Irutė Eidukienė juos supažindino su šio krašto ypatybėmis, papasakojo, kuo šis parkas išsiskiria iš kitų Lietuvoje esančių regioninių parkų. Mokiniai turėjo galimybę ne tik pakeliauti „laiko juosta“, bet ir patys išbandyti kai kurias veiklas, pažaisti.
              Etninės kultūros savaitė prabėgo nepastebimai. Taip dar kartą prisiminėme, kuo mes svarbūs ir ypatingi, kokie unikalūs mūsų tautos papročiai bei tradicijos. Mokiniai papildė savo žinių skrynelę, o įgytas žinias galės pritaikyti ne tik teoriškai, bet ir praktiškai. 
                                                                        Mokytoja Jolita Slavinskienė
  

Atsakyti