2024-2025 m.m.
Medžiagų būsenos
Trečios klasės mokiniai per gamtos mokslų pamokas aiškinosi, ar oras sveria ir kurias medžiagas galima suspausti, o kurių – ne. Aiškinantis, ar oras sveria, mokiniai pripūtė du vienodo dydžio balionus ir pritvirtino juos prie pakabos taip, kad būtų pusiausvyra. Vienas balionas buvo pradurtas adata. Stebėjome, kaip pasikeitė pakabos padėtis ir aptarėme, kodėl taip įvyko. Mokiniai pastebėjo, kad subliūškus vienam balionui, pakaba pasviro į tą pusę, kur buvo pilnas balionas. Tai įrodė, kad oras turi svorį. Aiškinantis, kurias medžiagas galima suspausti, o kurių – ne, mokiniai stebėjo smėlį, vandenį ir orą bei aptarė jų skirtumus. Kėlė hipotezę, kurias iš šių medžiagų galima suspausti bei išbandė praktiškai: pusę švirkšto užpildė smėliu, kitą – vandeniu, uždengė švirkšto angą ir bandė suspausti turinį. Mokiniai nustatė, kad smėlis ir vanduo beveik nesusispaudžia, o oras gali būti lengvai suspaustas. Tai padėjo suprasti dujų ir skysčių savybes.
Trečios klasės mokiniai per gamtos mokslų pamokas tyrinėjo, kaip augalai prisitaikę prie aplinkos ir gamino vandens lelijos modelį. Lelijos modelio gaminimas puikus būdas mokiniams praktiškai pažinti, kaip augalai prisitaiko prie aplinkos. Ši veikla skatino jų kūrybiškumą ir padėjo suprasti augalų sandarą bei funkcijas.




Visi organizmai kvėpuoja
3 klasės mokiniai tyrinėjo, kaip veikia žmogaus organų sistemos. Per gamtos mokslų pamokas mokiniai kūrė plaučių modelius ir juos išbandę suprato, kad įkvepiant diafragma juda žemyn, o iškvepiant vėl pakyla. Veiklos metu mokiniai tobulino mąstysenos, mokėjimo mokytis, kūrybiškumo, bendradarbiavimo įgūdžius.


2023-2024 M.M.
STEAM tyrinėjimų objektas elektros grandinė – kas tai?
Gegužės 21 dieną trečios klasės mokiniai gamtos mokslų pamokos metu gilino savo žinias apie energiją ir elektros instaliaciją. Mokiniai susipažino su pagrindinėmis sąvokomis, tokiomis kaip elektros grandinės ir jų veikimo principai. Jie nagrinėjo, kurios medžiagos yra laidžios elektrai, ir kaip šios jų savybės yra pritaikomos kasdienėse situacijose ar elektros prietaisuose.
Pamokos metu trečiokai mokėsi sudaryti paprastas elektros grandines, pasirinkdami reikiamas jos dalis. Jie naudojo Elektros grandinės rinkinį bei įvairius smulkius daiktus iš skirtingų medžiagų.
Mokiniai tyrinėjo elektros grandines ir pastebėjo, kad elektros energija gali virsti šviesa, garsu, šiluma bei priversti daiktus judėti. Jie suprato, kaip elektros grandinė gali veikti ir kaip sutartiniais ženklais žymimos jos dalys. Vaikai sužinojo, iš kur gaunama elektros energija, tyrinėjo išsenkančius ir neišsenkančius energijos išteklius bei elektros kelią nuo gamybos iki vartotojo.
Pamokos rezultatai buvo labai reikšmingi. Trečiokai išsiaiškino:
· Kas yra elektros grandinė ir kokios dalys ją sudaro.
· Ko reikia elektros prietaisams, kad jie veiktų.
· Kurių medžiagų daiktai praleidžia elektros srovę ir kurios yra laidininkai bei izoliatoriai.
· Kas atsitinka, kai atjungiama bent viena elektros grandinės dalis.
Naudodamiesi priemonėmis ir medžiagomis, vaikai saugiai atliko numatytas tyrimo veiklas, stebėjo vykstančius procesus ir pokyčius. Tai buvo ne tik edukatyvi, bet ir labai įdomi patirtis, suteikusi mokiniams daug naujų žinių ir praktinių įgūdžių.
2022-2023 M.M.
STEAM edukacija „Pasigamink balso vizualizacijos prietaisą!“
Kovo 24 d. 3 klasės mokiniai dalyvavo nuotolinėse STEAM dirbtuvėse ir panaudodami antrines žaliavas kūrė balso vizualizacijos prietaisą. Prietaisui pasigaminti prireikė tuščios gėrimo skardinės, ilgesnės lazdelės, guminės pirštinės, veidrodžio šukės, gumyčių, lipnios juostos, lazerio rodyklės. Nupjovę skardinės viršų ir dugną mokiniai gavo skardinį ritinėlį. Ant vieno ritinėlio galo užmovę pirštinę pasigamino savotišką būgnelį, ant kurio pritvirtino veidrodėlį. Šią konstrukciją pritvirtinę prie lazdelės ar ilgos liniuotės lazerio spindulį nukreipė į veidrodėlį. Kalbėdami, šūkaudami, šnypšdami į prietaisą mokiniai stebėjo, kaip balsas ant sienos atsispindinčiais lazerio spinduliais įgauna vaizdą.
Ko išmokome:
• Kai kalbame ar dainuojame, oro molekulės vibruoja.
• Vibruojančios molekulės atsitrenkia į guminę pirštinės membraną, todėl ji irgi ima judėti.
• Guminei membranai vibruojant virpa ir prie jos pritvirtintas veidrodėlis.
• Į veidrodėlį nukreipto lazerio šviesa atsispindi ir ant sienos piešia įvairias formas ir raštus.
Po dirbtuvių mokiniai svarstė, kaip šį prietaisą galima būtų patobulinti. Kilo kelios prietaiso tobulinimo idėjos:
• Vietoje guminės pirštinės panaudoti balioną, nes galbūt jis yra elastingesnis ir oro molekulės jį intensyviau virpins.
• Vietoje skardinės panaudoti tualetinio popieriaus ritinėlį, nes jo nereikėtų pjaustyti ir kraštai ne tokie aštrūs – nepradurs baliono.
• Prietaisą tvirtinti prie stabilaus pagrindo, nes tada nereikėtų laikyti jo rankose (kurios linkusios drebėti) ir eksperimentuoti skleidžiant garsus galima būtų ilgiau.
Mokytoja tikisi, kad mokiniai grįžę į namus pasigamins prietaisus su jų sumanytais patobulinimais ir pasidalins įspūdžiais klasėje.
STEAM veikla „Klasės maketo kūrimas“
Sausio mėnesį trečios klasės mokiniai tyrinėjo juos supančią aplinką ir taikė žinias bei ugdėsi gebėjimus STEAM veikloje „Klasės maketo kūrimas“. Išsiaiškinę, kas yra maketas, ištyrinėję maketų pavyzdžius mokiniai pasirinko užduočiai atlikti tinkamas medžiagas bei priemones ir kūrė savo klasės maketus. Pirmiausia mokiniai išmatavo patalpos ilgį, plotį, aukštį, durų bei langų dydžius, svarstė, kiek kartų galima būtų sumažinti visus matmenis, kad maketą pavyktų pagaminti kuo tikslesnį. Įvertinus, kad mažinant dydžius reikės daug kartų atlikti dalybos veiksmus, buvo sutarta gaminti dešimt kartų sumažintą klasės maketą (juk dalyba iš dešimt gana paprasta!).
Viską apskaičiavę mokiniai susidūrė su didžiuoju iššūkiu – reikėjo tiksliai išmatuoti, sužymėti, nubraižyti ir iškirpti arba išpjauti maketui reikalingas detales. Kai kurių klasės baldų detales teko gaminti net kelis kartus, kol jie atitiko apskaičiuotus matmenis. Pasiruošę visas detales mokiniai ėmėsi jungimo, klijavimo, dažymo darbų. Galiausiai sujungė sienas ir sudėliojo į vietas baldus.
Veiklos metu mokiniai plėtojo erdvės suvokimą, tobulino matavimo ir skaičiavimogebėjimus, ugdėsi komunikavimo bei bendradarbiavimo įgūdžius, buvo skatinami mąstyti lanksčiau bei pasinaudoti drąsiais problemų sprendimo būdais.
Kurdami bendradarbiaujančiose grupėse, susidūrę su sunkumais, mokiniai patyrė įvairių jausmų: buvo atradimo džiaugsmo, pykčio, nusivylimo, pavydo, pasididžiavimo, pasitikėjimo…
Nusivylimai motyvavo, skatino ieškoti problemų sprendimo būdų, stiprino pasitikėjimą savimi ir grupės nariais. O pozityvų požiūrį į supančią aplinką sutvirtino žavėjimasis pačių irbendramokslių sukurtais darbais.







STEAM veikla „Organų sistemų modeliai“
Lapkričio mėnesį 3 klasės mokiniai tyrinėjo, kaip veikia žmogaus organų sistemos. Per pasaulio pažinimo bei dailės ir technologijų pamokas vaikai iš įvairių medžiagų kūrė virškinimo sistemos, širdies darbo ir plaučių modelius.
Aktyviai veikdami bendradarbiaujančiose grupėse mokiniai įsiminė virškinimo sistemos organus ir jų funkcijas, kurdami širdies darbo modelį išsiaiškino, kaip veikia širdis, išbandę pasigamintus plaučių modelius suprato, kad įkvepiama diafragmai judant žemyn, o iškvepiama jai vėl pakylant.
Patyriminės veiklos metu mokiniai tobulino inžinerinės mąstysenos, mokėjimo mokytis, problemų sprendimo, kritinio mąstymo, kūrybiškumo, bendradarbiavimo įgūdžius.
STEAM dirbtuvės „Įžiebk savo šviesą!“
Spalio 21 dieną gimnazijos 3 klasės mokiniai dalyvavo Steam Code Academy surengtose virtualiose dirbtuvėse „Įžiebk savo šviesą!“ ir iš monetų, popieriaus, folijos, druskos bei acto pasigamino bateriją elektros grandinei.






