2023-2024 m.m.

 

                                                          STEAM diena: vaikų žaislai skirtingais istorijos laikotarpiais

Pasaulio pažinimo pamokų metu ketvirtokai aiškinosi, kaip žmonės gyveno skirtingais istorijos laikotarpiais (priešistorės, senovės, Viduramžiais, naujaisiais ir naujausiais laikais), kaip naujos žinios, išradimai ir technologijos keitė žmogaus gyvenimą. Įdomiausia sritis mokiniams buvo vaikų gyvenimas – kaip ir ko jie mokėsi, kokiais žaislais žaidė. Taigi ir balandžio mėnesio STEAM dienos objektu tapo būtent žaislai. 
Mokiniai buvo suskirtyti į tris bendradarbiaujančias grupes, atstovaujančias tris laikotarpius – senovę, Viduramžius, naujuosius laikus. Kiekvienai grupei iškeltas tikslas – iš klasėje turimų priemonių sukurti jų pristatomam istorijos laikotarpiui būdingų vaikų žaislų imitacijų. 
 Visos grupės pagamino po kelis žaislus (senovės laikotarpio grupės gaminiai – stalo žaidimas, kauliukai, figūrėlės iš molio, jo jo, ūžynė, lėlė iš audinio skiautės; Viduramžių grupės gaminiai – šachmatai, moliniai indai lėlėms, žaislinių ginklų ir jojimo arkliuko imitacijos; naujųjų laikų gaminiai – dėlionė, prisukamas žaislas, minkštas meškiukas) ir juos pristatė bendraklasiams. 

                                                   STEAM projektas „Kovas – paukščių mėnuo“

Ankstyvas pavasaris ketvirtokus įkvėpė pasidomėti paukščiais. Visą kovą mokiniai tyrinėjo sparnuočių gyvenimą:
 pasaulio pažinimo ir informatikos pamokų metu domėjosi faktais apie paukščius, spausdino paukščių aprašymus, knygose ir interneto svetainėse ieškojo įdomybių apie sparnuočių gyvenimą ir iš surinktos informacijos rengė pranešimus;
 lietuvių kalbos pamokų metu skaitė ir mokėsi sekti sakmes bei pasakas apie paukščius, ieškojo jų balsų pamėgdžiojimų, skaičiuočių;
 dailės ir technologijų pamokų metu tapė Lietuvoje gyvenančius paukščius ir gaminosi pasirinktų sparnuočių kostiumus;
 laisvalaikiu klausėsi paukščių balsų gamtoje, juos įrašinėjo ir vėliau dalijosi atradimais su mokytoja ir bendraklasiais.
Prieš išeidami Velykų atostogų ketvirtokai projekto rezultatais pasidalijo su jaunesniųjų klasių mokiniais – pakvietė pasiklausyti pranešimų „Paukščiai išradėjai“ ir „Paukščių kiaušinių spalvos“, pasigrožėti tautosakos lobiais, kartu padainuoti ir pašokti.

                                                                 Žiemos švenčių belaukiant

Gruodis – Kalėdų mėnuo, todėl šįkart ketvirtokų STEAM dienos tyrinėjimų objektai buvo žaisliukai eglutei ir kitos šiai šventei būdingos dekoracijos.

STEAM veiklos tikslas – pasidomėjus tradiciniais kalėdiniais papuošimais, patyrinėjus šiuolaikines puošybos madas, panaudojant įvairias šiandien kiekvienam prieinamas medžiagas pasigaminti dekoracijų žiemos šventėms.

Rezultatai: šiaudų sodų elementai iš gėrimų šiaudelių, minkštos Kalėdų eglutės iš siūlų, eglučių ir žaisliukų kompozicijos popieriaus lape (ruošiniai atvirukukams), eglutės žaisliukai iš gamtinių medžiagų, minkšti eglutės žaisliukai iš veltinio (filco), spalvotos girliandos iš popieriaus.

                                                                 Vėjo jėgainės modelio kūrimas

             Lapkričio mėnesio STEAM tyrinėjimams skirtą dieną 4 klasės mokiniai mokėsi įdarbinti vėją – kūrė vėjo jėgainės modelius. Pirmiausia mokiniai aiškinosi, kaip vėjas gali sukurti elektros energiją, kas yra vėjo jėgainė, koks jos veikimo principas. Vėliau patys konstravo jėgainės veleno sraigtą su mentėmis, pritvirtino jį prie DC varikliuko, nuo kurio nutiesė laidus iki elektros vartotojo (LED diodo). Tuomet dirbtinai sukėlė vėją (pravertė plaukų džiovintuvas) ir stebėjo, kas vyksta. Veiklos metu mokiniai išsiaiškino, kad energijos rūšies keitimo įtaisas verčia vėjo energiją į elektros energiją: vėjo jėgainės turbina savo mentėmis sugauna vėją ir išsuka generatorių (DC varikliuką), jis judėjimo energiją paverčia elektros energija, kuri laidais pasiekia LED diodą ir jį įžiebia. Stebėdami savo vėjo jėgainių veikimą mokiniai suprato, kad didėjant vėjo greičiui, didėja ir energijos kiekis, o nuo jos priklauso LED diodo skleidžiamos šviesos ryškumas. STEAM veiklos metu ugdytos pažinimo, kūrybiškumo, komunikavimo, socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencijos.
           Veiklą inspiravo ir žinių suteikė Steam Code Academy (mokytoja Snieguolė Bagočienė).

 

Ketvirtokų rugsėjo STEAM tyrinėjimų diena 
Rugsėjo 21 dieną ketvirtokų klasė virto medžiagų tyrimo laboratorija.
Pasitelkę gamtos mokslų bei matematikos pamokose įgytas žinias ir gebėjimus, „įjungę“ inžinerinį mąstymą bei meninį pajautimą ir  naudodamiesi technologiniais išradimais mokiniai atsakė į daugybę mokymosi metu kilusių klausimų:
  • Kokios yra medžiagų būsenos? Kaip jos kinta? Kokiomis sąlygomis tai vyksta?
  • Ar galime pasverti orą? Kaip paskatinti kondensaciją?
  • Ar dirvožemyje susidaro požeminis vanduo? Kas geriausiai praleidžia vandenį: molis, smėlis ar dirvožemis? Ar dirvožemis veikia kaip filtras?
  • Kas gali pagreitinti kietųjų medžiagų tirpumą?
  • Kaip pasigaminti vandens laikrodį? Ar tiksliai jis veikia?
Išsikelti tyrimų tikslai buvo įgyvendinti: vienas hipotezes mokiniams pavyko įrodyti, kitas teko paneigti, abiem atvejais išvados padarytos, suformuluotos ir užrašytos. O patyriminės veiklos metu įgytas žinojimas, tikėtina, atminty liks ilgam.
STEAM veiklos metu ugdytos pažinimo, kūrybiškumo, komunikavimo, socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencijos. Daugiau nuotraukų gimnazijos facebook 
                                                         
 
 
                                                                    2022-2023 m.m.
Pasaulio pažinimo pamokų metu 4 klasės mokiniai sužinojo kaip teka elektra, piešė elektros grandinę, susipažino su nuolatinės srovės šaltinio veikimo principu. Praktinės veiklos dalyje mokiniai sujungė elektros grandinę, pakartojo saugaus elgesio su elektros prietaisais taisykles.

                                                                     2022-2023 m.m.

Pasaulio pažinimo pamokų metu 4 klasėje vyko veiklos „Ar pažįstu savo kūną“. Mokiniai veiklų  metu nagrinėjo žmogaus kūno sandarą, susipažino su virškinimo, kvėpavimo, kraujotakos, raumenų, griaučių sistemomis. Žiūrėdami vaizdo medžiagą turėjo galimybę stebėti, kaip veikia šios sistemos. Praktiškai tyrinėdami, iš įvairių medžiagų, sukūrė šių sistemų plakatus ir darbelius.