2024-2025 m. m.
Taip pat mokiniai kūrė mėgstamiausių pasakų veikėjų modelius iš antrinių žaliavų, ugdė dizaino mąstymą, kūrybiškumą bei pasitikėjimą savimi. 4 klasės mokiniai per lietuvių kalbos pamokas susipažino su mitologiniais personažais ir komandose kūrė povandeninę karalystę Jūratei ir Kastyčiui. Veiklos metu vaikai lavino bendradarbiavimo, problemų sprendimo, inžinerinius ir komunikacijos įgūdžius, integravo ekologijos principus, mokėsi reikšti mintis, dirbti grupėje, atpažinti emocijas ir pristatyti savo darbus.
Saulės sistemos modelis
Ketvirtos klasės mokiniai per gamtos mokslų pamokas įvairiuose informacijos šaltinuose ieškojo svarbių ir įdomių faktų apie Saulės sistemos planetas. Gamino jos modelį bei sukurtą darbą pristatė.
3 – 4 klasės mokiniai per visuomeninio ugdymo pamoką susipažino su žymiausiais Lietuvos valdovais – Mindaugu, Gediminu ir Vytautu. Aptarę jų nuopelnus ir gyvenimo laikotarpius mokiniai grupėse kūrė pilių modelius iš įvairių kūrybinių medžiagų. Veiklos metu vaikai pritaikė STEAM principus: planavo statybą, skaičiavo, eksperimentavo su skirtingomis medžiagomis, dekoravo ir kūrė originalias pilis. Ši veikla ne tik pagilino istorines žinias, bet ir skatino kūrybiškumą, komandinį darbą bei inžinierinį mąstymą. Veiklos metu ugdytos pažinimo, kūrybiškumo, skaitmeninė komunikavimo, socialinė ir emocinė kompetencijos.
Skirtingos tautos kuria valstybę
4 klasės mokiniai per visuomeninio ugdymo pamokas mokėsi apie Lietuvoje gyvenančias tautines bendruomenes, jų tradicijas, religijas.Išnagrinėję rastą informaciją apie Lietuvoje gyvenančias tautines bendruomenes mokiniai išsiaiškino, kad jos gamina skirtingus tradicinius patiekalus: lenkai aguonų pyragą, ukrainiečiai barščius, karaimai kibinus, vokiečiai dešras su raugintais kopūstais, rusai pyragėlius su mėsa, baltarusiai bulvinius blynus, judėjai (žydai) pyragą su šviežiais tarkuotais pomidorais, totoriai trikampius pyragėlius su mėsa, romai įdarytas paprikas ir kitus patiekalus. Taip pat sužinojo, kad Lietuvos tautinės bendruomenės įšpažįsta įvairias religijas: katalikybę, stačiatikybę, protestantizmą, islamą, judaizmą, karaizmą ir kitas. Įdomiausia veiklos dalis buvo praktinė – mokiniai gamino ir ragavo lietuvių tautos tradicinį patėkalą – šaltibarščius. Edukacijos metu mokiniai tobulino pažinimo, kultūrinę ir komunikacinę kompetenciją.
Spalio 14 dieną trečios ir ketvirtos klasės mokiniai gamtos mokslų pamokos metu gilino savo žinias apie medžiagų atskyrimo būdus. Mokiniai atlikdami tyrimą atpažino mišinius, įvardijo iš kokių medžiagų jie sudaryti, nurodė, kokios medžiagos (kietos, tirpios) tirpsta vandenyje ir įvardijo, kaip vadinami tokie mišiniai – tirpalai.
STEAM veiklos metu ugdytos pažinimo, kūrybiškumo, komunikavimo, socialinės ir emocinės kompetencijos.
2023-2024 m.m.
Saulės sistemos modelis
Gegužės mėnesio ketvirtokų STEAM dienos uždavinys buvo įvairiuose informacijos šaltiniuose rasti svarbių ir įdomių faktų apie Saulės sistemos planetas, naudojant klasėje turimas priemones pagaminti jos modelį bei sukurtą darbą pristatyti.
STEAM diena: vaikų žaislai skirtingais istorijos laikotarpiais
Pasaulio pažinimo pamokų metu ketvirtokai aiškinosi, kaip žmonės gyveno skirtingais istorijos laikotarpiais (priešistorės, senovės, Viduramžiais, naujaisiais ir naujausiais laikais), kaip naujos žinios, išradimai ir technologijos keitė žmogaus gyvenimą. Įdomiausia sritis mokiniams buvo vaikų gyvenimas – kaip ir ko jie mokėsi, kokiais žaislais žaidė. Taigi ir balandžio mėnesio STEAM dienos objektu tapo būtent žaislai.
Mokiniai buvo suskirtyti į tris bendradarbiaujančias grupes, atstovaujančias tris laikotarpius – senovę, Viduramžius, naujuosius laikus. Kiekvienai grupei iškeltas tikslas – iš klasėje turimų priemonių sukurti jų pristatomam istorijos laikotarpiui būdingų vaikų žaislų imitacijų.
Visos grupės pagamino po kelis žaislus (senovės laikotarpio grupės gaminiai – stalo žaidimas, kauliukai, figūrėlės iš molio, jo jo, ūžynė, lėlė iš audinio skiautės; Viduramžių grupės gaminiai – šachmatai, moliniai indai lėlėms, žaislinių ginklų ir jojimo arkliuko imitacijos; naujųjų laikų gaminiai – dėlionė, prisukamas žaislas, minkštas meškiukas) ir juos pristatė bendraklasiams.
STEAM projektas „Kovas – paukščių mėnuo“
Ankstyvas pavasaris ketvirtokus įkvėpė pasidomėti paukščiais. Visą kovą mokiniai tyrinėjo sparnuočių gyvenimą:
pasaulio pažinimo ir informatikos pamokų metu domėjosi faktais apie paukščius, spausdino paukščių aprašymus, knygose ir interneto svetainėse ieškojo įdomybių apie sparnuočių gyvenimą ir iš surinktos informacijos rengė pranešimus;
lietuvių kalbos pamokų metu skaitė ir mokėsi sekti sakmes bei pasakas apie paukščius, ieškojo jų balsų pamėgdžiojimų, skaičiuočių;
dailės ir technologijų pamokų metu tapė Lietuvoje gyvenančius paukščius ir gaminosi pasirinktų sparnuočių kostiumus;
laisvalaikiu klausėsi paukščių balsų gamtoje, juos įrašinėjo ir vėliau dalijosi atradimais su mokytoja ir bendraklasiais.
Prieš išeidami Velykų atostogų ketvirtokai projekto rezultatais pasidalijo su jaunesniųjų klasių mokiniais – pakvietė pasiklausyti pranešimų „Paukščiai išradėjai“ ir „Paukščių kiaušinių spalvos“, pasigrožėti tautosakos lobiais, kartu padainuoti ir pašokti.
Žiemos švenčių belaukiant
Gruodis – Kalėdų mėnuo, todėl šįkart ketvirtokų STEAM dienos tyrinėjimų objektai buvo žaisliukai eglutei ir kitos šiai šventei būdingos dekoracijos.
STEAM veiklos tikslas – pasidomėjus tradiciniais kalėdiniais papuošimais, patyrinėjus šiuolaikines puošybos madas, panaudojant įvairias šiandien kiekvienam prieinamas medžiagas pasigaminti dekoracijų žiemos šventėms.
Rezultatai: šiaudų sodų elementai iš gėrimų šiaudelių, minkštos Kalėdų eglutės iš siūlų, eglučių ir žaisliukų kompozicijos popieriaus lape (ruošiniai atvirukukams), eglutės žaisliukai iš gamtinių medžiagų, minkšti eglutės žaisliukai iš veltinio (filco), spalvotos girliandos iš popieriaus.
Vėjo jėgainės modelio kūrimas
Lapkričio mėnesio STEAM tyrinėjimams skirtą dieną 4 klasės mokiniai mokėsi įdarbinti vėją – kūrė vėjo jėgainės modelius. Pirmiausia mokiniai aiškinosi, kaip vėjas gali sukurti elektros energiją, kas yra vėjo jėgainė, koks jos veikimo principas. Vėliau patys konstravo jėgainės veleno sraigtą su mentėmis, pritvirtino jį prie DC varikliuko, nuo kurio nutiesė laidus iki elektros vartotojo (LED diodo). Tuomet dirbtinai sukėlė vėją (pravertė plaukų džiovintuvas) ir stebėjo, kas vyksta. Veiklos metu mokiniai išsiaiškino, kad energijos rūšies keitimo įtaisas verčia vėjo energiją į elektros energiją: vėjo jėgainės turbina savo mentėmis sugauna vėją ir išsuka generatorių (DC varikliuką), jis judėjimo energiją paverčia elektros energija, kuri laidais pasiekia LED diodą ir jį įžiebia. Stebėdami savo vėjo jėgainių veikimą mokiniai suprato, kad didėjant vėjo greičiui, didėja ir energijos kiekis, o nuo jos priklauso LED diodo skleidžiamos šviesos ryškumas. STEAM veiklos metu ugdytos pažinimo, kūrybiškumo, komunikavimo, socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencijos.
Veiklą inspiravo ir žinių suteikė Steam Code Academy (mokytoja Snieguolė Bagočienė).
-
Kokios yra medžiagų būsenos? Kaip jos kinta? Kokiomis sąlygomis tai vyksta?
-
Ar galime pasverti orą? Kaip paskatinti kondensaciją?
-
Ar dirvožemyje susidaro požeminis vanduo? Kas geriausiai praleidžia vandenį: molis, smėlis ar dirvožemis? Ar dirvožemis veikia kaip filtras?
-
Kas gali pagreitinti kietųjų medžiagų tirpumą?
-
Kaip pasigaminti vandens laikrodį? Ar tiksliai jis veikia?
2022-2023 m.m.
Pasaulio pažinimo pamokų metu 4 klasėje vyko veiklos „Ar pažįstu savo kūną“. Mokiniai veiklų metu nagrinėjo žmogaus kūno sandarą, susipažino su virškinimo, kvėpavimo, kraujotakos, raumenų, griaučių sistemomis. Žiūrėdami vaizdo medžiagą turėjo galimybę stebėti, kaip veikia šios sistemos. Praktiškai tyrinėdami, iš įvairių medžiagų, sukūrė šių sistemų plakatus ir darbelius.