2024-2025 m.m.
„Plūduriavimas sūriame vandenyje“
Eksperimento tikslas buvo patikrinti, ar bulvė skęsta paprastame vandenyje ir ar pradeda plūduriuoti sūriame vandenyje. Mokiniai patys kėlė hipotezes, planavo tyrimą, ruošė sūrų vandenį, o tuomet atliko bandymą. Jie pastebėjo, jog sūriame vandenyje bulvė pradėjo kilti į paviršių, o tai įrodė, kad padidėjęs vandens tankis turi įtakos daiktų plūdrumui. Šio tyrimo metu mokiniai lavino gamtos mokslų pažinimo, kritinio mąstymo, problemų sprendimo, bendradarbiavimo ir mokėjimo mokytis kompetencijas. Jie ne tik gilino savo supratimą apie medžiagų savybes, bet ir mokėsi tyrinėti, stebėti, apibendrinti rezultatus bei daryti išvadas.
Penktos klasės mokiniai atliko įdomų gamtos tyrimą, kurio metu analizavo klevo lapų augimo ypatumus bei jų struktūrą. Vaikai aiškinosi, ar klevo lapų ilgis skiriasi priklausomai nuo to, ar jie auga šiaurinėje, ar pietinėje pusėje. Taip pat naudodamiesi mikroskopu stebėjo rudeninių lapų sandarą. Tyrimo metu mokiniai ugdė gamtamokslinę kompetenciją – mokėsi tyrinėti gamtą, daryti išvadas, taikyti stebėjimo ir matavimo metodus. Skaičiuodami ir lygindami lapų ilgius lavino matematinį mąstymą, o grupiniuose darbuose stiprino socialines ir komunikacines kompetencijas. Tyrimas skatino smalsumą, kritinį mąstymą bei gamtai draugišką požiūrį. Šis projektas padėjo mokiniams geriau suprasti aplinką, kurioje jie gyvena, bei paskatino domėtis biologija ir moksliniais tyrimais. Tyrinėjant lapus, kiekvienas turėjo galimybę prisiliesti prie gamtos stebuklų ir tapti jaunuoju mokslininku.
Tyrinėjimas su mikroskopu
5 klasės mokiniai gamtos mokslų pamokoje turėjo progą išbandyti darbą su mikroskopu. Pamokos tikslas buvo padėti mokiniams susipažinti ir išbandyti prietaisą, kuris padeda pažvelgti plika akimi į nematomų organizmų pasaulį. Mokiniai turėjo progą ne tik susipažinti su mokykliniu mikroskopu, bet ir jo pagalba stebėti šimtą kartų padidintas samanos ląsteles.