2024-2025 m.m. 

Antros klasės mokiniai dalyvavo gamtos mokslų veikloje „Tyrinėju energiją“, kurios metu susipažino su atsinaujinančiais energijos šaltiniais – vėju ir saule. Vaikai kūrė paprastus vėjo malūnus ir stebėjo jų veikimą. Taip pat išbandė saulės energijos plokštelę – stebėjo, kaip saulės šviesa gali būti paversta judėjimu ar šviesa ir diskutavo apie saulės energijos pritaikymą kasdienybėje. Atliekant veiklas ugdytos šios kompetencijos: gamtamokslinė kompetencija: suprato energijos rūšis ir jų virsmą. Inžinerinė kūryba: konstravo malūnus, stebėjo mechanizmų veikimą. Aplinkosauginė sąmonė: susipažino su švarių energijos šaltinių nauda. Pažinimo kompetencija: tyrinėjo, bandė, analizavo rezultatus. Socialinė kompetencija: dirbo poromis ir grupėmis, dalijosi įžvalgomis.

Pavasariui atėjus, 2 klasės mokiniai įsitraukė į gamtos pažinimo veiklą „Pavasaris atbunda“. Jie sodino žirnių, saulėgrąžų ir agurkų sėklas, stebėjo jų dygimą ir augimą. Vaikai rūpinosi savo augalais, laistė juos ir džiaugėsi pirmaisiais daigais. Veiklos metu mokiniai sužinojo, kokios sąlygos būtinos augalų augimui, ir mokėsi atpažinti pagrindines jų augimo stadijas. Tai padėjo geriau suprasti sezoninius pokyčius gamtoje. Ši praktinė veikla ugdė pažinimo, asmeninę ir socialinę kompetencijas – mokiniai tyrinėjo,stebėjo gamtos reiškinius, mokėsi kantrybės, atsakomybės ir rūpinimosi gyvais organizmais.

2 klasės mokiniai nagrinėjo temą „Maistas kaip energijos šaltinis“. Jie tyrinėjo įvairius maisto produktus, ragavo vaisius ir diskutavo, kaip maistas suteikia energijos mūsų organizmui. Mokiniai analizavo vaisių sudėtį, kalbėjo apie kalorijas ir sužinojo, kodėl svarbu valgyti subalansuotai. Kurti sveikos mitybos plakatą vaikams buvo smagi ir naudinga veikla – jie mokėsi atpažinti sveikus produktus, kalbėjo apie maistines medžiagas, reikalingas augančiam organizmui, bei kaip įvairus ir subalansuotas maistas padeda išlikti energingiems ir sveikiems. Veiklos metu mokiniai ugdė pažinimo kompetenciją – tyrinėjo, rinko informaciją, sistemino žinias. Komunikavimo kompetencija atsiskleidė dalijantis mintimis, kuriant plakatą bei diskutuojant klasėje. Asmeninė ir socialinė kompetencijos buvo stiprinamos formuojant  atsakingą požiūrį į savo sveikatą, mokantis priimti sveikesnius pasirinkimus.

 

Antrokai smalsiai pasinėrė į tyrinėjimų pasaulį – šį kartą jų dėmesio centre atsidūrė įvairios medžiagos ir jų savybės. Vaikai atliko eksperimentus su skirtingų medžiagų daiktais. Jie matavo šių medžiagų atsparumą lenkimui (lankstumą), drėgmei, taip pat tyrė, kiek šviesos jos praleidžia ir kaip tirpsta vandenyje. Taip pat jie aiškinosi, kurios medžiagos skęsta, o kurios plūduriuoja. Žinias įtvirtino  spręsdami interaktyvias užduotis. Veiklų metu ugdėsi šias kompetencijas: gamtos mokslų, pažinimo, komunikavimo, kūrybiškumo, socialinės ir emocinės bei skaitmeninės.
 
 Kovo 27 d. 2 klasės mokiniai dalyvavo pakuočių atliekų tvarkymo organizacijos „Žaliasis taškas“ organizuojamose edukacinėse kūrybinėse dirbtuvėse „Žaliasis raštingumas“. Šių dirbtuvių tikslas – skatinti mokinius domėtis ekologija, ugdyti atsakingą požiūrį į atliekų rūšiavimą bei antrinį jų panaudojimą kūrybinėje veikloje. Dirbtuvės buvo skirtos paminėti Tarptautinę teatro dieną, todėl vaikai, pasitelkę perdirbamas medžiagas, kūrė savo „teatrą“. Dirbdami jie ugdė kūrybiškumo, ekologinio sąmoningumo ir komandinio darbo kompetencijas. Ši veikla padėjo vaikams ne tik suprasti atliekų rūšiavimo svarbą, bet ir atskleisti meninius gebėjimus, įtraukiant juos į prasmingą ir tvarią kūrybą.
Kai rudenėlis tyliai atėjo, nuspalvindamas medžių lapus šiltais gelsvais, oranžiniais ir raudonais atspalviais, antrokai leidosi į kūrybinę ir pažintinę kelionę – tyrinėjo rudens požymius gamtoje ir kūrė savo rudens paveikslus. Kad dar geriau pažintų lapus, tyrė jų struktūrą – ieškojo lapo gyslų, pakraštėlių, kotelio. Šių veiklų tikslas – skatinti gamtos pažinimą per meną ir tyrinėjimą. Mokiniai sužinojo, kaip keičiasi augalai rudenį, išmoko įvardinti medžio dalis ir sukūrė spalvingus rudens paveikslus – kiekvienas jų tapo mažu meniniu ir moksliniu atradimu. Veiklos metu ugdėsi gamtos mokslų, kūrybiškumo, pažinimo (informacijos stebėjimas, analizė), komunikavimo, socialinė ir emocinė.

 

2023-2024 m.m.

2 klasės mokiniai  pasaulio pažinimo pamokoje ,,Žmogaus griaučiai“ tyrinėjo savo kūną ir sužinojo, kodėl jis yra tvirtas ir judrus. Vaikai žiūrėjo mokomuosius filmukus, aiškinosi, kokia laikysena yra taisyklinga ir ką daryti, kad kaulai būtų stiprūs. Kurdami žmogaus griaučius mokiniai įsidėmėjo kaulų išdėstymą žmogaus kūne. Aktyvi kūrybinė veikla mokiniam teikė didelį džiaugsmą. 

 

2 klasėje vyko integruotos lietuvių kalbos ir pasaulio pažinimo pamokos. Per lietuvių kalbos pamoką vaikai skaitė skelbimą apie „Sveiko maisto šventę“ ir labai susidomėję veikla nusprendė klasėje pasigaminti sveikuoliškų patiekalų. Mokiniai ne tik gilino žinias apie sveiką ir visavertę mitybą, bet ir patys gamino sveikuoliškas salotas iš mėgstamų vaisių, pagardindami jas jogurtu. Salotų gaminimo procesas jiems buvo labai smagus ir įtraukiantis: patys plovė  ir pjaustė vaisius, prisiminė ir pakartojo kiekvieno vaisiaus pavadinimą, mokėsi kultūringo elgesio prie stalo. Veikla  skatino savarankiškumą, atsakingumą, tarpusavio bendradarbiavimą.  Vaikai noriai skanavo savo pagamintas salotas, sužinojo vaisių naudą jų sveikatai.

1-3 klasių mokiniai dailės ir technologijų pamokos metu dalyvavo nuotolinėje edukacijoje „Žaliasis raštingumas“.  Aktyvi veikla skatino naujus mokinių įgūdžius aplinkosaugos, tvaraus gyvenimo, efektyvaus atliekų tvarkymo ir teisingo rūšiavimo srityje. Mokiniai pasigamino šių metų simbolį – drakoniuką.

 

Nuostabus metų laikas – žiema, skatinantis aktyviai,  kūrybiškai praleisti laiką ir įsitraukti į STEAM idėjų įgyvendinimą.  
Tyrinėdami vandens būsenas, gamindami ledo papuošimus 1 klasės mokiniai praktiškai įsitikino, kad šaltyje skystos medžiagos virsta kietomis. Vaikai suprato, kad esant minusinei temperatūrai vanduo keičia savo būseną iš skystos į kietą.Tyrinėdami orą,  atlikdami bandymą mokiniai išsiaiškino, kad dėl skirtingos temperatūros oras pradeda judėti. Šaltas oras kyla aukštyn, o į jo vietą plūsta šaltesnis. Taip susidaro vėjas.

 

2022-2023 m.m.

Velykinė puošmena

Artėjant vienai iš gražiausių pavasario švenčių Šv. Velykoms 1- 2 klasės mokiniai sumanė pasidaryti natūralią pavasarinę dekoraciją velykinio stalo papuošimui ir taip pradžiuginti savo artimuosius. Likus trims savaitėms iki Velykų mokiniai išklausė teorinius patarimus, kaip reikia daiginti sėklas ir kokios sąlygos yra tinkamiausios augalams sėkmingai užaugti bei gavo progą praktiškai išbandyti velykinės žolytės auginimą užsiėmimo klasėje metu. Mokiniai į indelius įdėjo žemių ir gausiai pribarstę sėklų viską palaistė vandeniu, o  indelius su daiginamomis sėklomis pagal rekomendacijas laikė šiltoje, saulėtoje vietoje, palaikydami drėgmę vazone, kad sėklos neišdžiūtų ir imtų dygti. Vaikai kasdien stebėjo ir fiksavo augalo vystymosi procesą, šiam išdygus apibrėžė sąlygas, kurios būtinos augalui augti: saulės šviesa, šiluma, oras, vanduo ir dirvožemis. Vazonėlius su užauginta velykine žolyte įkomponavo į iš popieriaus pagamintą stovelį – velykinį kiškį, kuris kartu su augalu sudarė menišką pavasarinę dekoraciją vaišių stalui. Šioje STEAM veikloje mokiniai ugdė kūrybiškumą, vaizduotę, smulkiąją motoriką ir rankų-akių koordinaciją, sensorinius ir taktilinius įgūdžius, gilino botanikos žinias, ugdė kantrybę, atsakomybės jausmą, mokėsi prižiūrėti augalus.

 

 ,,Velykų belaukiant‘‘

 Pirmąją balandžio savaitę 1-2 klasės mokiniai  pasaulio pažinimo, dailės ir technologijų pamokų metu tyrinėjo margučių raštus, ieškojo juose gamtos ženklų, susipažino su kiaušinių marginimo būdais. Įgytas žinias pritaikė praktiškai margindami kiaušinius Dieveniškių istorinio regioninio parko lankytojų centre edukacijos ,,Kiaušinių marginimas vašku‘‘ metu. Mokiniai per praktinę – tiriamąją veiklą margindami kiaušinius geriau įsisavino turimas žinias, įgijo smulkiąją motoriką lavinančių įgūdžių, patobulino pažinimo, mokėjimo mokytis, komunikavimo, asmeninę kūrybingumo, socialinę kompetencijas. Vaikams marginimas įvairiais raštais vašku kiaušinius leido patirti meno terapijos poveikį ir sukėlė daug teigiamų emocijų.

 

Maisto pasirinkimo piramidė

Sausio 30-31 dienomis pasaulio pažinimo, dailės ir technologijų pamokų metu mokiniai tyrinėjo maisto pasirinkimo piramidę. Pažiūrėję edukacinį filmuką „Sveika mityba vaikams“ aptarė sveikos mitybos patarimus, diskutavo ir analizavo, kaip reikėtų tinkamai maitintis.

Mokiniams teko kūrybinė užduotis sukurti savo maisto pasirinkimo piramidę:

1.      Mokiniai iš nereikalingų žurnalų iškirpo įvairių maisto produktų paveikslėlių;

2.      Nupiešė piramidės formą ir suskirstė ją dalimis;

3.      Suklijavo iškirptus maisto produktus į tinkamas vietas.

Maisto pasirinkimo piramidės kūrimas leido suprasti, kad maistas žmogui yra būtinas, tačiau ne visų produktų turime vartoti po lygiai, jie skirstomi į tuos, kuriuos reikėtų valgyti kasdien, kelis kartus per savaitę ir retai. Mokiniai suprato ir valgymo režimo, saikingumo, pakankamo vandens suvartojimo svarbą. Užduotis paskatino moksleivius atkreipti dėmesį į savo dabartinę mitybą, įžvelgti jos pliusus ir minusus, įvertinti, kokių produktų jų racione pakanka arba trūksta, o pamokos veiklų metu ir patobulinti savo kompiuterinio raštingumo įgūdžius.  

 

„Ir skanu, ir sveika“.
Lapkričio 25-28 d. pasaulio pažinimo pamokų metu 1-2 klasėje vyko veikla „Ir skanu, ir sveika“. Mokiniai pateikė pavyzdžių, kaip rūpintis savo ir aplinkinių sveikata, sveikai maitintis ir išvengti ligų. Veiklos metu susipažinome su stebuklingais svarainių vaisiais bei milžiniška jų nauda sveikatai. Šie vaisiai labai aromatingi, turtingi vitaminu C, tad kartais vadinami lietuviška citrina, kuri padeda stiprinti imuninę sistemą, gerina širdies veiklą.
Svarainiai prieš valgymą turi būti apdoroti, todėl mokiniai iš jų pasigamino saldainių ir sirupą, o šis sumaišytas su vandeniu, pasak mokinių, buvo skanesnis net už limonadą“. Saldainiais ir gėrimu pavaišinome ir savo mažuosius bei vyresniuosius draugus. Vaikai įgavo vertingų praktinių ir teorinių žinių apie svarainio naudą ir namo pasiėmė svarainio sėklų, nes nori šio vaisiaus užsiauginti ir savo sodybose.