2024-2025 m.m.
Antros klasės mokiniai dalyvavo gamtos mokslų veikloje „Tyrinėju energiją“, kurios metu susipažino su atsinaujinančiais energijos šaltiniais – vėju ir saule. Vaikai kūrė paprastus vėjo malūnus ir stebėjo jų veikimą. Taip pat išbandė saulės energijos plokštelę – stebėjo, kaip saulės šviesa gali būti paversta judėjimu ar šviesa ir diskutavo apie saulės energijos pritaikymą kasdienybėje. Atliekant veiklas ugdytos šios kompetencijos: gamtamokslinė kompetencija: suprato energijos rūšis ir jų virsmą. Inžinerinė kūryba: konstravo malūnus, stebėjo mechanizmų veikimą. Aplinkosauginė sąmonė: susipažino su švarių energijos šaltinių nauda. Pažinimo kompetencija: tyrinėjo, bandė, analizavo rezultatus. Socialinė kompetencija: dirbo poromis ir grupėmis, dalijosi įžvalgomis.
Pavasariui atėjus, 2 klasės mokiniai įsitraukė į gamtos pažinimo veiklą „Pavasaris atbunda“. Jie sodino žirnių, saulėgrąžų ir agurkų sėklas, stebėjo jų dygimą ir augimą. Vaikai rūpinosi savo augalais, laistė juos ir džiaugėsi pirmaisiais daigais. Veiklos metu mokiniai sužinojo, kokios sąlygos būtinos augalų augimui, ir mokėsi atpažinti pagrindines jų augimo stadijas. Tai padėjo geriau suprasti sezoninius pokyčius gamtoje. Ši praktinė veikla ugdė pažinimo, asmeninę ir socialinę kompetencijas – mokiniai tyrinėjo,stebėjo gamtos reiškinius, mokėsi kantrybės, atsakomybės ir rūpinimosi gyvais organizmais.
2 klasės mokiniai nagrinėjo temą „Maistas kaip energijos šaltinis“. Jie tyrinėjo įvairius maisto produktus, ragavo vaisius ir diskutavo, kaip maistas suteikia energijos mūsų organizmui. Mokiniai analizavo vaisių sudėtį, kalbėjo apie kalorijas ir sužinojo, kodėl svarbu valgyti subalansuotai. Kurti sveikos mitybos plakatą vaikams buvo smagi ir naudinga veikla – jie mokėsi atpažinti sveikus produktus, kalbėjo apie maistines medžiagas, reikalingas augančiam organizmui, bei kaip įvairus ir subalansuotas maistas padeda išlikti energingiems ir sveikiems. Veiklos metu mokiniai ugdė pažinimo kompetenciją – tyrinėjo, rinko informaciją, sistemino žinias. Komunikavimo kompetencija atsiskleidė dalijantis mintimis, kuriant plakatą bei diskutuojant klasėje. Asmeninė ir socialinė kompetencijos buvo stiprinamos formuojant atsakingą požiūrį į savo sveikatą, mokantis priimti sveikesnius pasirinkimus.
2023-2024 m.m.
2 klasės mokiniai pasaulio pažinimo pamokoje ,,Žmogaus griaučiai“ tyrinėjo savo kūną ir sužinojo, kodėl jis yra tvirtas ir judrus. Vaikai žiūrėjo mokomuosius filmukus, aiškinosi, kokia laikysena yra taisyklinga ir ką daryti, kad kaulai būtų stiprūs. Kurdami žmogaus griaučius mokiniai įsidėmėjo kaulų išdėstymą žmogaus kūne. Aktyvi kūrybinė veikla mokiniam teikė didelį džiaugsmą.
2 klasėje vyko integruotos lietuvių kalbos ir pasaulio pažinimo pamokos. Per lietuvių kalbos pamoką vaikai skaitė skelbimą apie „Sveiko maisto šventę“ ir labai susidomėję veikla nusprendė klasėje pasigaminti sveikuoliškų patiekalų. Mokiniai ne tik gilino žinias apie sveiką ir visavertę mitybą, bet ir patys gamino sveikuoliškas salotas iš mėgstamų vaisių, pagardindami jas jogurtu. Salotų gaminimo procesas jiems buvo labai smagus ir įtraukiantis: patys plovė ir pjaustė vaisius, prisiminė ir pakartojo kiekvieno vaisiaus pavadinimą, mokėsi kultūringo elgesio prie stalo. Veikla skatino savarankiškumą, atsakingumą, tarpusavio bendradarbiavimą. Vaikai noriai skanavo savo pagamintas salotas, sužinojo vaisių naudą jų sveikatai.
1-3 klasių mokiniai dailės ir technologijų pamokos metu dalyvavo nuotolinėje edukacijoje „Žaliasis raštingumas“. Aktyvi veikla skatino naujus mokinių įgūdžius aplinkosaugos, tvaraus gyvenimo, efektyvaus atliekų tvarkymo ir teisingo rūšiavimo srityje. Mokiniai pasigamino šių metų simbolį – drakoniuką.
2022-2023 m.m.
Velykinė puošmena
Artėjant vienai iš gražiausių pavasario švenčių Šv. Velykoms 1- 2 klasės mokiniai sumanė pasidaryti natūralią pavasarinę dekoraciją velykinio stalo papuošimui ir taip pradžiuginti savo artimuosius. Likus trims savaitėms iki Velykų mokiniai išklausė teorinius patarimus, kaip reikia daiginti sėklas ir kokios sąlygos yra tinkamiausios augalams sėkmingai užaugti bei gavo progą praktiškai išbandyti velykinės žolytės auginimą užsiėmimo klasėje metu. Mokiniai į indelius įdėjo žemių ir gausiai pribarstę sėklų viską palaistė vandeniu, o indelius su daiginamomis sėklomis pagal rekomendacijas laikė šiltoje, saulėtoje vietoje, palaikydami drėgmę vazone, kad sėklos neišdžiūtų ir imtų dygti. Vaikai kasdien stebėjo ir fiksavo augalo vystymosi procesą, šiam išdygus apibrėžė sąlygas, kurios būtinos augalui augti: saulės šviesa, šiluma, oras, vanduo ir dirvožemis. Vazonėlius su užauginta velykine žolyte įkomponavo į iš popieriaus pagamintą stovelį – velykinį kiškį, kuris kartu su augalu sudarė menišką pavasarinę dekoraciją vaišių stalui. Šioje STEAM veikloje mokiniai ugdė kūrybiškumą, vaizduotę, smulkiąją motoriką ir rankų-akių koordinaciją, sensorinius ir taktilinius įgūdžius, gilino botanikos žinias, ugdė kantrybę, atsakomybės jausmą, mokėsi prižiūrėti augalus.
,,Velykų belaukiant‘‘
Pirmąją balandžio savaitę 1-2 klasės mokiniai pasaulio pažinimo, dailės ir technologijų pamokų metu tyrinėjo margučių raštus, ieškojo juose gamtos ženklų, susipažino su kiaušinių marginimo būdais. Įgytas žinias pritaikė praktiškai margindami kiaušinius Dieveniškių istorinio regioninio parko lankytojų centre edukacijos ,,Kiaušinių marginimas vašku‘‘ metu. Mokiniai per praktinę – tiriamąją veiklą margindami kiaušinius geriau įsisavino turimas žinias, įgijo smulkiąją motoriką lavinančių įgūdžių, patobulino pažinimo, mokėjimo mokytis, komunikavimo, asmeninę kūrybingumo, socialinę kompetencijas. Vaikams marginimas įvairiais raštais vašku kiaušinius leido patirti meno terapijos poveikį ir sukėlė daug teigiamų emocijų.
Maisto pasirinkimo piramidė
Sausio 30-31 dienomis pasaulio pažinimo, dailės ir technologijų pamokų metu mokiniai tyrinėjo maisto pasirinkimo piramidę. Pažiūrėję edukacinį filmuką „Sveika mityba vaikams“ aptarė sveikos mitybos patarimus, diskutavo ir analizavo, kaip reikėtų tinkamai maitintis.
Mokiniams teko kūrybinė užduotis sukurti savo maisto pasirinkimo piramidę:
1. Mokiniai iš nereikalingų žurnalų iškirpo įvairių maisto produktų paveikslėlių;
2. Nupiešė piramidės formą ir suskirstė ją dalimis;
3. Suklijavo iškirptus maisto produktus į tinkamas vietas.
Maisto pasirinkimo piramidės kūrimas leido suprasti, kad maistas žmogui yra būtinas, tačiau ne visų produktų turime vartoti po lygiai, jie skirstomi į tuos, kuriuos reikėtų valgyti kasdien, kelis kartus per savaitę ir retai. Mokiniai suprato ir valgymo režimo, saikingumo, pakankamo vandens suvartojimo svarbą. Užduotis paskatino moksleivius atkreipti dėmesį į savo dabartinę mitybą, įžvelgti jos pliusus ir minusus, įvertinti, kokių produktų jų racione pakanka arba trūksta, o pamokos veiklų metu ir patobulinti savo kompiuterinio raštingumo įgūdžius.