spalis 2025
P A T K P Š S
     
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Pamokų laikas

1. 8.00 - 8.45
2. 8.50 - 9.35
3. 9.45 - 10.30
4. 10.50 - 11.35
5. 11.55 - 12.40
6. 12.50 - 13.35
7. 13.45 - 14.30

Archyvai
2025 m. rugsėjo 19 d. anglų kalbos vyresnioji mokytoja Austėja Maskoliūnaitė  vedė Šalčininkų rajono  pradinių klasių anglų kalbos mokytojams seminarą „Teaching Young Learners“ . Šio seminaro tikslas – suteikti pedagogams žinių ir praktinių įgūdžių, padedančių efektyviai mokyti jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikus, taikant jų raidai pritaikytus metodus bei strategijas.
Seminaro pradžioje buvo pristatyti pagrindiniai vaikų raidos ypatumai pagal skirtingus amžiaus tarpsnius ir jų reikšmė pamokų planavimui. Remiantis Piaget, Vygotsky ir Bruner teorijomis, buvo aptarta, kaip vaikai mokosi per aktyvią veiklą, socialinę sąveiką ir nuoseklų mokytojo palaikymą. Lektorė pabrėžė, kad mokytojas atlieka esminį vaidmenį, padėdamas mokiniams atrasti naujas žinias, modeliuodamas veiklas ir kurdamas palankią mokymosi aplinką.
Toliau buvo detaliai nagrinėti metodai, tinkantys darbui su mažaisiais mokiniais. Dalyviai susipažino su vizualinės medžiagos, realijų ir judesio panaudojimo galimybėmis, teminio mokymo svarba, pasakų ir pažįstamų kontekstų integravimu į pamokas. Buvo aptartas klasių rutinų kūrimas anglų kalba, leidžiantis mokiniams jaustis saugiau ir užtikrinantis aiškią mokymosi struktūrą. Didelis dėmesys skirtas mokinių įtraukimui į mokymo priemonių kūrimą, bendradarbiavimui tarp mokytojų bei ryšių su vietos bendruomene stiprinimui.
Praktinėje seminaro dalyje pedagogai turėjo galimybę patys išbandyti įvairias veiklas ir užduotis, skirtas klausymo, kalbėjimo, skaitymo bei rašymo įgūdžiams lavinti. Buvo pristatyti metodai, padedantys išlaikyti mokinių dėmesį, užtikrinti sklandžius perėjimus tarp veiklų ir konstruktyviai valdyti klasę. Lektorė pateikė praktinius patarimus, kaip palaikyti motyvuojančią atmosferą, skatinti kūrybiškumą, įtraukti mokinius, naudoti imersijos, universalaus dizaino metodus, bei užtikrinti, kad mokymasis būtų ne tik naudingas, bet ir įdomus.
Mokytoja Austėja Maskoliūnaitė seminare dalinosi ne vien tik savo kasdienio darbo patirtimi, sukaupta metodine medžiaga, priemonėmis, bet ir tarptautinėmis žiniomis, įgytomis baigiant Jungtinių Amerikos Valstijų siūlomus atvirus internetinius 64 valandų OPEN MOOC kursus University of Oregon, JAV, 2023, George Mason University, JAV, 2024. Šie kursai suteikė galimybę praturtinti seminarą šiuolaikinėmis edukacinėmis idėjomis bei tarptautiniais pavyzdžiais, kurie papildė vietos kontekstą ir atvėrė platesnes profesinio tobulėjimo perspektyvas.
Seminaro dalyviai įgijo ne tik teorinių žinių apie jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų ugdymą, bet ir praktinių idėjų, kurias galės pritaikyti savo pamokose. Mokytojai buvo skatinami reflektuoti savo patirtį, dalintis atradimais su kolegomis ir kurti metodinę medžiagą, pritaikytą mažųjų mokinių poreikiams. Seminaro metu buvo suteikta vertingų įžvalgų, paskatino diskusijas bei bendradarbiavimą, o kartu sustiprino bendruomenės pasirengimą kurti inovatyvias, įtraukias ir šiuolaikines anglų kalbos pamokas.

 

Atsakyti